lauantai 7. marraskuuta 2015

Teepannumyssyjä

Eräänä unisena aamuna keväällä havahduin siihen, että keittiössä haisi palaneelle. Lieden päällä oleva teepannumyssy kärysi. Olin laittanut kuuman teepannun liedelle, laittanut pannumyssyn sen päällä ja ruvennut keittämään puuroa. Epähuomiossa laitoin väärän levyn päälle. Harmitti. Hyvä teepannumyssy  meni pilalle, eikä isolle teepannulle ollut enää myssyä.

Vihdoin syyslomalla neuloin uuden. Olin saanut taannoiselta Pirtin kehräämön reissulta kylkiäisenä hahtuvalankaa, joka sopi hyvin huovutettavaan neuleeseen. Vaaleanpunainen ei vain ole lempivärejäni, mutta ilmainen lanka on ilmainen lanka. Lankaa jäi sen verran jäljelle, että tein myssyn pienellekin teepannulle. Mallit ovat suoraan omasta päästä, muut tiedot olen kirjannut Ravelryyn.

9 kommenttia:

  1. Kivat ja käytännölliset. Itse olen joskus aikaa sitten neulonut kahvipannulle suojan Puro-langasta ja se on kyllä ollut hyvä käytössä :)

    VastaaPoista
  2. Hauskan näköisiä pannumyssyjä!

    Mä jouduin kanssa tekemään mun teepannulle myssyn - tai oikeastaan kaveri nimesi sen slipoveriksi - ihan omasta päästä. Tai no, seiskaveikasta mä sen tein, mutta mallin värkkäsin omasta päästä, kun ei pannuun oikein muun laista voin tehdä.
    http://helvetinpollo.blogspot.fi/2015/09/pitkasta-aikaa-jotain-kasitoitakin.html

    VastaaPoista
  3. Kivoja pannumyssyjä! Harmi että vanhalle kävi kenkusti.

    VastaaPoista
  4. Kivat pannumyssyt! Entinenkin näytti nätiltä. :) Muistui oma mokani väärän levyn päälle panosta, se tapahtui jo joskus 1970-luvulla, mutta syöpyi kai mieleeni ikiajoiksi. Minulla oli pienessä keittiössä hellan päällä muovisankossa käymässä kotikaljaa ja aamulla muka puurokattilan alle laitoin virran ja kävi kuin sinullakin. Kun huomasin virheeni, niin hölmöyksissäni sieppasin sankon pois jo kuumalta levyltä. Arvaat varmaan, että meillä oli kotikaljaa ja mallasmäskiä pitkin lattiaa. :D Nyt jo naurattaa, mutta silloin ei. :D

    VastaaPoista
  5. Kauniit myssyt! Ja nyt tarkkana niiden levyjen kanssa : )

    VastaaPoista
  6. Juu, kaikkee ei voi keittää =)
    Kauniit mössät.

    VastaaPoista