sunnuntai 16. joulukuuta 2018

Melkein unohdin

On ollut kiirettä. En ole ehtinyt kuvaamaan valmistuneita neuleita - neuloa nyt sentään aina ehtii. Eilisiltana muistin Ravelryä selatessani muistin, että kyllähän mie olin kuvannut yhden valmistuneen neuleen. En vain ollut muistanut koko asiaa. Olimme siis käyneet marraskuun lopulla metsässä aamiaisella. Maan peitti ohut lumiharso ja lampi oli jo paksussa jäässä (jouduin nimittäin hakkaamaan avannon kirveellä saadakseni nuotiopannuun vettä).
Olin näköjään myös unohtanut lumessa kuvaamisen hankaluudet. Värit katoavat. Nyt olen myöskin kadottanut huivin. Ensin luulin, että olen jo antanut sen lahjaksi, mutta olinkin antanut toisen huivin. Merkillistä. En jättänyt sitä laavullekaan, koska tarkistin lähtiessämme, ettemme jättäneet sinne mitään. Hohhoijaa!
Birds of a Feather-huivin ohje löytyy Laine 2:sta. En alussa lämmennyt mallille, mutta kun näin siitä erilaisia toteutuksia, halusinkin neuloa sen.
Kun löysin neulomisen ilon uudelleen vuonna 2005, mohairlangat olivat muodissa. Miekin virkkasin salomoninsolmuhuiveja siitä kaikille sukulaisille. Kyllästyin kuitenkin karvaisiin lankoihin ja siihen, että huiveista irtosi karvoja, jotka päätyivät suuhun. Olen seurannut nykyistä mohairvillitystä vierestä, kulmakarvat hieman pystyssä.
Tähän huiviin tuli kuitenkin mohairia harmaisiin ja valkoisiin  raitoihin. Ensin epäröin, mutta sitten päätin suostua siihen. Jospa nykyajan mohair olisi parempilaatuista, eikä karvoja joutuisi kakistelemaan kurkusta. Tätä en pääse testaamaan, jos en löydä huivia. Tätä kirjoittaessani pohdin, että laitoinkohan mie huivin kuitenkin postissa lahjaksi eräälle ystävälleni??? Kuten jo kerroin, miulla on ollut kiireettä ja monet asiat olen joutunut tekemään lennossa.
Neuleen tiedot löytyvät täältä.

P.S. Löysin huivin retkirepustani.

1 kommentti:

  1. Ihana huivi ja ihana huivin hukkaustarina, voin samaistua siihen täysin :)

    VastaaPoista