perjantai 23. kesäkuuta 2017

Viimeisin villitys

Miulla on uusi neulomiseen liittyvä villitys,neulepodcastit. Ne eivät varmaankaan ole kaikille uutta, mutta mie olen katsellut niitä vasta keväästä asti. Olen kyllä Ravelrystä ja blogeista lukenut niistä ja joskus aiemmin uteliaisuuttani yrittänyt katsella jotakin, mutten sattunut sellaiseen, joka olisi kiinnostanut. Keväällä satuin ja nyt olen ihan koukussa. Neulon ja katson, katson ja neulon.
 Esittelen tässä muutaman neulepodcastin, sellaisen joista olen oppinut uutta. Ensimmäisenä ihastuin suomalaiseen Frostbites-podcastiin, koska siinä on jotain samaa kuin omassa blogissani. Minna kuvaa yleensä ulkona ja selvästikin nauttii retkeilystä. Frostbites on englanninkielinen. Erityisesti pidin jaksosta, jossa Minna kertoi Hailuodon paidasta.
Dingo Dyeworks on podcast, jota pitää indievärjäri Australian Perthistä. Hän esittelee tietenkin lankojaan, joiden värit ovat saaneet inspiraationsa Australian luonnon kukista, puista ja pensaista. Hän kertoo myös kotiseutunsa luonnosta ja nähtävyyksistä. Mielenkiintoisimpia ovat jaksot, joissa hän kertoo väreistä ja siitä miten eri värejä voi yhdistellä toisiinsa. Nämä jaksot ovat olleet miulle hyvin opettavaisia.
Fruity Knitting-podcastia pitää australialainen aviopari, joka asuu Saksassa. Podcast on hyvin ammattimaisesti tehty. Ihastuin heti ensimmäisen jakson Extreme knitting -osioon, jossa Andrea neuloi Snowdonin huipulla. Podcastissa on todella paljon tietoa neulomiseen liittyvistä asioista, mielenkiintoisia haastatteluja ja tietysti kauniita neuleita. Olen oppinut paljon uutta katsomalla tätä podcastia.
Viimeisenä esittelen Kammebornia-podcastin, jota pitää ruotsalainen Pia. Ensimmäisissä jaksoissa Pialla oli hauska tapa haastatella jotakuta neulojaa. He kerivät lankaa. Haastateltavan tehtävänä oli pitää vyyhtiä ja Pia keri.  Haastattelu päättyi, kuin vyyhti oli keritty. Kammebornia on kauniisti kuvattu. Se on ruotsinkieleinen ja siihen saa englanninkieleisen tekstityksen.
Mukavia ja mielenkiintoisia podcasteja on muitakin. Mie tykkään sellaisista, joissa on täyttä asiaakin, joissa kerrotaan jotain uutta tai muuten inspiroivaa tietoa neulomisesta. Mistä podcasteista sie pidät? Vinkkejä otetaan vastaan=)

Olen alkanut myös haaveilla omasta podcastista. Ideoitakin on pyörinyt päässä, mutta niinkuin alimmista kuvista näkyy, miulla on uusi neuleassistentti enkä vähään aikaan ehdi toteuttaa podcasthaavettani. Ensin pitäisi myös opetella editoimaan kuvattu video, jotta saisin podcastista haluamani kaltaisen.
Kuvien sukkia neuloin katsoessani Fruity Knitting -lähetyksiä. Sukkien malli on aika vaativa, pitää seurata ohjetta tarkasti. Harmittaa jälleen kerran värivalintani, mutta valitsin ne ennen kuin olin katsonut Dingo Dyeworksin värijaksot. Nyt osaisin valita värit toisin.
Tässä linkki sukkien tietoihin Ravelryssä.





6 kommenttia:

  1. Onpa tosi kivat sukat! :) Minä olen tutustunut vain yhteen neulepodcastiin ja se oli minusta niin pitkästyttävä, että jätin kesken. Varmaan pitäisi jatkaa harjoituksia, eihän sitä tiedä, miten monta kivaa juttua menee ohi käymättömyyden takia. ;)
    Hyvää leppisaa juhannsta! :)

    VastaaPoista
  2. Todella kauniit ja suuritöiset sukat. Tuo neuleassistentti vasta ihana onkin:)

    VastaaPoista
  3. Erikoinen kuvio,ilmeisen lämpöiset sukat.
    Mä en oikein ole podcasteille lämmennyt, Frostbites oli eka mitä katsoin, nyt oon katsonut SeijaP:een podeja Heimolasta, ihan kivoja kun on tuttu ihminen.
    Hyvää keskikesän juhla-aikaa.

    VastaaPoista
  4. Sukat ovat kauniit. Pari kertaa olen podeja katsellut ja minusta olivat niin tylsiä, etten ole niiden pariin palannut.

    VastaaPoista
  5. Aivan huikeat sukat! Pitäisi ehkä tutustua podcasteihin tarkemmin. Toisaalta yritän tarkkailla itseäni netinkäytön kannalta - tuo aika on usein pois itsetekemiseltä.

    VastaaPoista