lauantai 16. kesäkuuta 2018

Pitkän kaavan mukaan

Noin vuosi sitten  päätin neuloa villatakin langasta, jonka olin saanut lahjaksi. Ravelrystä löytyi kaunis Justyna Lorkowskan malli, jonka ostin. Kun tulostin ohjeen, huomasin, että lankani olikin liian paksua. Neuloin siitä tämän takin. Olin kuitenkin ostanut kivan villatakkiohjeen, joten siihen piti saada langat, jotka sitten ostin paikallisesta kaupasta.

Myöhään syksyllä vihdoinkin pääsin aloittamaan neulomisen. Se kuitenkin keskeytyi Sukka-Finlandian ja muiden kiireiden vuoksi kuukausiksi. Kevään lopulla päätin saada villatakin valmiiksi, sillä se on erityisesti kesätakki. Malli oli nopeasti neulottava, mutta muut asiat tulivat aina sen edelle.
Pelkäsin hieman, että kasteltaessa pitsikuvio venyy niin, että takista tulee liian suuri. Onneksi niin ei käynyt. Takista tuli juuri niin väljä kuin olin halunnutkin. Ohje oli selkeästi ja hyvin kirjoitettu - suosittelen! Olen huomannut, että olen enmmänkin villatakki-ihmisiä kuin villapaitaihmisiä. Villatakkeja miulla on useampiakin (ja tulossa on lisää), mutta paitoja ei ole juuri ollenkaan. Pitäisiköhän tämä epäkohta korjata?
Villatakin tiedot löytyvät täältä.

3 kommenttia:

  1. Jep, just kiva kesävillis. Värikin on kaunis. Oi oi, on koiruli kasvanut, ei enää pentusöpöyttä mutta kaunis on.
    No niin, tuollainen on kaunis järven ranta, voisin viihtyä. Usein järvessä on synkät rannat, rumat puut roikkuvat veden yllä ja vesi on pelottavan mustaa.

    VastaaPoista
  2. Kaunis kesätakki! Kyllä neuletakit on käytännöllisempiä kuin puserot, minäkin tykkään niistä enemmän.

    VastaaPoista